El Festival de Piano Iturbi de la Diputació de València finalitza amb els recitals de Joaquín Achúcarro i Nelson Goerner

El Festival de Piano Iturbi, organitzat per la Diputació de València, conclourà este cap de setmana amb dos concerts en el Palau de la Música a càrrec de Joaquín Achúcarro al costat de l’Orquestra de València, que actuarà baix la direcció d’Álvaro Albiach el divendres 21 a les 19:30h, i el pianista Nelson Goerner que clausurarà esta tercera edició el dissabte 22 a la mateixa hora. Les entrades són gratuïtes i poden reservar-se ja en la pàgina web del Palau de la Música.

Amb estes dos actuacions, conclourà un esdeveniment musical que ha reunit en el Teatre Principal a grans figures de la talla de Claudio Martínez Mehner, Iván ‘Melón’ Lewis, Juan Floristán i Akiko Ebi les interpretacions de la qual van tindre un calorós acolliment d’un públic entregat que va reconéixer amb llargs aplaudiments les interpretacions d’estos reconeguts pianistes que desenvolupen una brillant carrera internacional i actuen en els millors auditoris i sales del món al costat de prestigioses orquestres i formacions. A més, ‘Melón’ Lewis va brindar un repertori entre el jazz i la improvisació a les Cases de Cultura de Torrent i Alzira.

En la recta final del festival, el Palau de la Música albergarà el concert de Achúcarro, director artístic i president del jurat del Premi Iturbi, al costat de la formació titular de l’auditori. El programa inclourà el Concierto para  piano i orquesta número 24 en do menor, K 491 de Wolfgang Amadeus Mozart i continuarà amb les Variaciones sinfónicas, para piano i orquesta de César Franck, per a concloure amb la Sinfonía número 1 en fa menor, opus 10 de Dimitri Chostakóvich.

El concertista basc, Premi Nacional de Música, Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts o Gran Cruz de l’Orde del Mèrit Civil, ha desenvolupat una carrera internacional excepcional i ininterrompuda, havent realitzat gires per 61 països i actuat en recital i com a solista en sales de tot el món al costat d’orquestres com la Filharmònica de Berlín, Nova York, Simfònica de Chicago, Los Angeles, La Scala, Filharmònica i Simfònica de Londres, Sidney, BBC, Nacional de França, la Yomiuri, la Filharmònica i la Metropolitana de Tòquio, la RIAS de Berlín… i totes les orquestres espanyoles.

Achúcarro, que ha tocat amb més de 400 directors com Claudio Abbado, Riccardo Chailly, Andrew Davis, Zubin Mehta, Seiji Ozawa, Simon Rattle o Jaap van Zweden i va ser nomenat Artista per la Pau per la UNESCO a París en reconeixement “als seus extraordinaris assoliments artístics”; protagonitzarà un concert, en col·laboració amb el Palau de la Música, en el qual es retrà homenatge en el centenari del seu naixement a José Mª García de Paredes, arquitecte sevillà que va construir l’auditori valencià i altres a Granada, Madrid, Conca o Múrcia.

Händel, Schumann i Liszt

Un dia després, el dissabte 22 i en el mateix espai, l’argentí Nelson Goerner posarà el tancament d’or al Festival de Piano Iturbi amb un exigent programa que inclourà la Chaconne en Sol Mayor amb 21 variaciones HWV 435 de George Friedrich Händel i Davidsbündlertänze (Danzas de la confradía de David) opus 6 de Robert Schumann; finalitzant amb la Balada número 2 en si menor, S.171 de Franz Liszt.

Considerat un dels pianistes més destacats de la seua generació, Goerner ha actuat amb orquestres de talla internacional com la Filharmònica de Londres, Orquestra de París, Filharmònica de Los Angeles, Deutsche Kammerphilharmonie, Philharmonia i NHK Symphony, així com les d’Hamburg, Malmö i Antwerp o la New Japan Philharmonic, entre moltes altres.

El músic, que va guanyar el primer premi del Concurs Franz Liszt a Buenos Aires en 1986, ha col·laborat amb directors com Vladimir Ashkenazy, Philippe Herreweghe, Neeme Järvi, Sir Mark Elder, Paavo Järvi, Jonathan Nott, Fabio Luisi i Eixa-Pekka Salonen; i ha sigut convidat per prestigiosos festivals com el de Salzburg, La Roque d’Anthéron, Tsinandali, Edimburg, Verbier, Schleswig-Holstein i BBC Proms.

El projecte que impulsa l’àrea de Cultura de la Diputació de València treballa en tres línies estratègiques: programar a grans intèrprets amb el Festival de Piano Iturbi; donar pas al talent de joves pianistes de tot el món i impulsar la seua projecció i carrera artística amb el Premi Iturbi, Concurs Internacional de Piano de València, i el Cicle de Recitals; i posar en valor la figura, el prestigi i la memòria dels germans José i Amparo Iturbi.

Compartir

Piano Iturbi
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.